2012. február 26., vasárnap

Küszködések

Egy régi minta, egy új fonal, egy új tű... mindez azt eredményezte az elmúlt napokban, hogy bizony számtalan bontáson vagyok túl. Amit a fonal bizony nehezményezett, el is vesztettem belőle közel 40 grammot.
Férjem unokahúga ugyanis elirigyelte tőlem a stólámat, na de ki gondolta, hogy újból elkészíteni nem lesz gyerekjáték?

1. fonalválasztás: adott a 6-os tű és az én stólámhoz felhasznált mennyiség mind grammban, mind méterben. Biztosra megyek! Aztán elénk ugrott egy fantasztikus színű és szerkezetű fonal, aminővel eddig nem volt dolgom, mivel az a különleges tulajdonsága van, hogy pillanatonként változik mind a színe, mind a vastagsága. Utóbbit ráadásul extrém módon űzi, kb a 3,5-es tűtől a 8-asig játszadozik.

2. kipróbálás: vettem egy gombóccal, ugyanis ebből horgoltat még nem láttam. 6-os tűvel estem neki, nem lett rossz:
Már itt is bontottam, mert sajnáltam a fonalat próbahorgolásra, így kapásból próbáltam belőni a leendő stóla szélességét. Nem sikerült, vagy túl keskeny lett, vagy túl széles. Cseles ám, mert csak 3-4 sor után áll be a minta a végleges méreteire!

3. érdeklődés másoktól. Kedves kötős-horgolós társaimat kértem meg, véleményezzék a készülő darabot. Egyöntetűen biztattak, hogy próbáljam meg vastagabb tűvel. 7-es nem volt sehol, így 8-as tűt vettem. Bitang nagy! No sebaj, fonal újra bont.
Itt jegyzem meg, hogy eme gyapjúfonal igen házsártos. Az egymáshoz került részek kitartóan ragaszkodnak új kapcsolataikhoz, ami valljuk be, emberek közt becsülendő, ebben az esetben viszont a szétválasztás maradandó károkat okozott... itt kellett megszabadulnom kb 20 grammnyi fonaltól.

4. 8-as tűvel: valóban ez lesz a megfelelő, ám újra kezdődött a méretbeállítási problémám. Hiába na, a fonal bosszúja! Legalább 4x bontottam vissza, mire a kezem is ráállt a tűre, és sikerült leküzdenem a bestiát, azaz eltaláltam a megfelelő kezdő szemszámot.



5. a jövő. Most már nincs más dolgom, mint csinálni. Még egy ponton kerekedhet fölém a projekt, mégpedig az első mosáskor... de ez még odébb van, addig élvezem a színek és a textúra különlegességét ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szívesen fogadok minden véleményt, kritikát, építő javaslatot :)
A megjegyzések azután jelennek meg, ha én engedélyeztem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...