2012. január 27., péntek

Recehorgolásos háromszög kendő

A kedvenc facebook-os csoportomba linkeltek be egy fotót egy ilyen kendőről, ott egy másik csoporttag rajzolt hozzá mintát (Szilvi, ezúton is köszönjük a minta megfejtését!). Annyira megtetszett, hogy gyors döntés után nekiestem. A fonalhoz ajánlott 4,5mm tű helyett 4,0mm-est választottam, hogy a receminta ne legyen túl laza, talán emiatt a "kolleganő" által rajzolt mintában sok volt nekem a szaporítás, a két csücsök felkunkorodott, így módosítottam kissé.

Ahogy én készítem:

lsz=láncszem
erp=egyráhajtásos pálca

3lsz-et körré kapcsoltam.
1. sor: 3lsz magasítás, 1lsz, 3erp, 2lsz (ez a közepe), 3erp, 1lsz, 1erp
2. sor: 3lsz magasítás, 1lsz, 1 erp az előző sor lsz-be, 1lsz, 1erp az előző sor három pálcájából a középsőbe, 1lsz, 1erp a középső két lsz-be, 1lsz, 1erp a középső két lsz-be, 2lsz (ez a közepe), 1erp a középső két lsz-be, 1lsz, 1erp a középső két lsz-be, 1lsz, 1erp az előző sor három pálcájából a középsőbe, 1lsz, 1erp az előző sor lsz-be, 1lsz, 1erp az előző sor magasításába.
3.sor: 3lsz magasítás, 1lsz, 2erp az előző sor lsz-be, *minden pálcára és lsz-re 1erp* (ism. a közepéig), a középső 2lsz-re: 2erp, 2lsz, 2erp. A másik oldalon megint *minden pálcára és lsz-re 1erp*, a végén az utolsó lsz-re 2erp, 1lsz, 1erp.
4. sor: 3lsz magasítás, 1lsz, 1erp a lsz-be, 1*lsz, 1erp a második pálcára* (ism. a közepéig), a középső két lszre: 1erp, 1lsz, 1erp, 2lsz, 1erp, 1lsz, 1erp, majd ism. a *közti részt a végéig. Az utolsó lsz-re: 1erp, 1lsz, 1erp
 A 3. és 4. sorokat ismételjük.


2 megjegyzés:

Szívesen fogadok minden véleményt, kritikát, építő javaslatot :)
A megjegyzések azután jelennek meg, ha én engedélyeztem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...