2012. április 28., szombat

Szalaghorgolás, hajpánt

Zsinórhorgolás, szalaghorgolás... amikor először találkoztam vele, csupán azért érdekelt, mert újfajta technikát láttam benne, amit persze feltétlen ki kell próbálni!
Aztán mikor kipróbáltam, hamar mélységes tisztelettel kezdtem adózni azoknak, akik -akár régen, akár ma- ezzel a horgolással készítenek aprólékos, csipke-csodákat. Valami hihetetlen aprólékos munka, pedig én nem is horgolócérnával veselkedtem neki.

A szalaghorgolás némileg szaporábbnak tűnt, így először ezzel készítettem keskeny hajpántokat, gyakorlásképpen, mint ez is:


Hamar kiderült, hogy könnyen megnyúlik, így más megoldás után néztem.
Arra gondoltam, esetleg lehetne ezzel a módszerrel vastagabb hajpántot is készíteni, olyat, ami fent bővül ki.
Ilyen lett: hajpánt próbálkozások

Tegnap megkeresett Gabi, hogy hogyan készül, lerajzoltam hát, mert írva bizony nem könnyű megérteni, annak ellenére, hogy nem nehéz!
Ha pedig lerajzoltam, akkor közkinccsé is teszem:

A hajpántot tehát 4lsz-mel kezdjük, lsd. a felső kép.
Csupa rövidpálcát horgolunk.
Az első 4 sor maga a szalaghorgolás keskenyebbik változata, bővülés nélkül. Nincs sormagasítás! Ettől lesz cakkos a széle.

A szaporítás már az én kreálmányom, az 5. és 7. sorban írtam szaporítást, itt van egy lsz magasítás (=első rp).
A hajpánt formájának kialakításához egy-egy szaporítás után tetszőleges számú sorban mehetünk szaporítás nélkül, attól függ, milyen vastag a fonal. Vastagabb fonalnál gyakrabban kell szaporítani, vékonyabbnál több sort mehetünk a következő szaporításig.
Ugyanezzel a módszerrel tetszőleges szélességre növelhetjük a hajpántot, minél több a rp a széleken, annál hegyesebb lesz a minta (V alakú).

Érdemes felírni, hanyadik sorokban szaporítottunk, hogy tükörképesen készítsük a másik felét!

A fogyasztásnál kúszószemmel megyünk egy pálcával arrébb, majd innen folytatjuk az alsó rajz szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szívesen fogadok minden véleményt, kritikát, építő javaslatot :)
A megjegyzések azután jelennek meg, ha én engedélyeztem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...